3.10.08

Nine Inch Nails - Year Zero

Nine Inch Nails

Year Zero

Interscope Records

Formaat: CD / Digipack
Aeg: 63.42
Ilmus: 13. aprill 2007


Lood:
  1. Hyperpower!
  2. The Beginning Of The End
  3. Survivalism
  4. The Good Soldier
  5. Vessel
  6. Me, I'm Not
  7. Capital G
  8. My Violent Heart
  9. The Warning
  10. God Given
  11. Meet Your Master
  12. The Greater Good
  13. The Great Destroyer
  14. Another Version Of The Truth
  15. In This Twilight
  16. Zero-Sum


Alustaks kohe ausa ülestunnistusega, et Nine Inch Nails pole kunagi mul eriline lemmik olnud. Jah, ma tunnistan ja tunnustan Trent Reznori teeneid ja saavutusi, aga elamus jääb ikka ja jälle nadiks. Kõikse rohkem häirib mind muidugi teatav ameerikalik lapsemeelsus, mille nõmedaimaks osaks on ka ilmne liialdamine neljatäheliste vägisõnadega.

2007. aasta album «Year Zero» on selles suhtes kuidagi küpsem... vähemasti ei hakanud mul kohe kõrva kriipima neljatähelised sõnad ja noore mehe suguelulised probleemid. Lauldi siiski millestki muust kui artisti väike mina ja selle mured. Olgem ausad, album on üsna poliitiline ning see isegi ei häirinud mind...

Alustasin kuulamist üsna vastumeelselt ning rohkem kohusetundest ja teatavast fikseerimissoovist. Noh, et kuulan bändi järjekordse reliisi ära, et siis on ka sellega selgus majas jne.

Vastupidi ootustele läks album kohe käima, igav ei olnud ja vastu ei hakanud. Kolmanda kuulamise järel olin sunnitud enesele tunnistama, et täitsa on, et Nine Inch Nails on täitsa kuulatav.

Miks siis neli? Noh, nii hea see ka pole ning pärast tosinajagu kuulamisi hakkasid mõned asjad siiski tüütama. Ilmselt pole Nine Inch Nails siiski minu rida. Positiivsemalt tooks välja albumi hüpnootilisuse, et jah on lärmi ja mürglit, aga samas on see kuidagi hüpnootiline ja uinutav. Minuarust ongi album üks pikk lugu, mis pausidega hakitud ning mille osadele on miskipärast pealkirjad pandud. Eraldi ja täieõiguslikeks lugudeks võib pidada ainult introt «Hyperpower!» ja laulu «The Warning».

Igatahes suhtun ma Nine Inch Nailsi pärast albumit «Year Zero» märksa paremini kui varasemalt. Asi seegi!


* * * * *


Nine Inch Nails wõrgus: ametlik koduleht, MySpace, Vampirefreaks, Wikipedia ja Discogs ning sellest albumist Wikipedias.

No comments: