31.1.09

Kirlian Camera - Le Printemps Des Larmes

Kirlian Camera

Le Printemps Des Larmes

Discordia

Formaat: 7" / Ltd.
Aeg: 9.16
Ilmus: 1995


Lood:

Side A
  1. Ich Hatt Einen Kameraden
Side B
  1. Outside (Beyond Enif)
  2. Die Hochöfen Des Schmerzes


Kirlian Camera on kollektiiv, mis on oma pika ajaloo jooksul teinud läbi omajagu koosseisu muutusi ning omajagu on muutunud ka kõlapilt ja stiil. Ütleks, et algusaegade futut ei tee nad ilmselt enam kunagi, aga darkwave'i ja morbiidse industriaali vahel kõigub see bänd tänaseni. Noh, et mõni plaat on rohkem ühele poole, mõni teisele.

Singel «Le Printemps Des Larmes» just selline morbiidne, rahulik ja pisut ehk isegi eksperimentaalne. Kõlapildis domineerivad orel ning hüpnootiline ja minimalistlik rütmikude. Kõik kokku kõlab aga üsna morbiidselt ja samas ka suursuguselt.

Kui neid (instrumentaalseid) lugusid kuidagi iseloomustada, siis «Ich Hatt Einen Kameraden» viitab imselgelt laulule, millega saksakeelses maailmas mälestatakse langenud kaaslasi. «Outside (Beyond Enif)» on remix loost «Outside» (albumilt «Schmerz») ning pisut ärevam lugu. «Die Hochöfen Des Schmerzes» viitab aga saksa-prantsuse luuletaja Yvan Golli samanimelisele tekstile ning viib samas selle singli ka üleva lõpuni.

Singlit «Le Printemps Des Larmes» tehti 999 eksemplari ning seda müüdi kollektsionääridele mõeldud karbis, kus see oli lisanduseks bändi albumile «Schmerz». On väidetud, et plaadifirma müüs seda ka eraldi, aga sedasorti väidet olen ma kohanud vaid ühes kirjatükis. Küll aga tehti sellest singlist 2000. aastal uustrükk ning võib-olla pidas kirjatüki autor hoopis seda silmas..?

Kuna antud singel on ilmunud vaid vinüülina, siis on ilmselge, et need lood on mul vaid failidena – ma olen saviplaadid üle elanud ja tagasi ma neid enam ei taha. Ja ega seda singlit kusagilt osta ka pole...

Üks kummaline moment on veel: kõikvõimalikud andmebaasid annavad singli pikkuseks 9.16, mängija näitab mul aga 12.25. Kummaline? Jah, ma tean, et erinevad mängijad näitavad aegu erinevalt, aga tavaliselt on see vahe kusagil paar-kolm sekundit loo kohta, siin on aga kolme loo kohta juba kolm minutit vahet..?


* * * * *


Kirlian Camera wõrgus: ametlik koduleht, MySpace, Wikipedia ning Discogs.

No comments: